عفونت کلیه؛ علائم، علل، درمان و پیشگیری
نوشته شده توسط : یک دوست

 

همچنین در صورت داشتن UTI مکرر باید از اسپرم کش اجتناب کنید. در صورت داشتن هر یک از این علائم فورا به پزشک مراجعه کنید. هدیه قابل کسر مالیات خود را بسازید و بخشی از تحقیقات و مراقبت های پیشرفته باشید که پزشکی را تغییر می دهد. به زودی آخرین اطلاعات سلامت کلینیک مایو را که درخواست کرده اید در صندوق ورودی خود دریافت خواهید کرد. علائم پیلونفریت اغلب به طور ناگهانی با لرز، تب، درد در قسمت پایین کمر در دو طرف، حالت تهوع و استفراغ شروع می شود. برای یافتن موضوعات پزشکی مرتبط، چند رسانه ای و موارد دیگر، شرایط tìm kiếm را وارد کنید.

آیا عفونت کلیه دارم یا عفونت مجاری ادراری (UTI)؟

سیترات کلسیم در بسیاری از مکمل های کلسیم یافت می شود و در بسیاری از محصولات به عنوان یک افزودنی غذایی (که گاهی E333 نامیده می شود) وجود دارد. ویتامین D و داروهای مشابه اغلب برای کاهش سطوح بالای هورمون پاراتیروئید از طریق دهان مصرف می شوند. زنان باردار حتی بیشتر در معرض ابتلا به عفونت مثانه هستند. این به دلیل تغییرات hooc môn و به این دلیل است که کودک به مثانه و حالب مادر فشار می آورد و جریان ادرار را کند می کند.

این ماده می تواند شکل کلیه ها، میزان عملکرد آنها، در صورت وجود بافت آسیب دیده کلیه و جریان ادرار را نشان دهد. مقدار کمی از اشعه در طول آزمایش دریافت می شود و مقدار آن در ادرار باقی می ماند. عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها (میکروب ها) وارد کلیه ها، حالب ها، مثانه یا مجرای ادرار شوند. عفونت ادراری در کودکان، به ویژه دختران و پسران ختنه نشده رایج است. عفونت دستگاه ادراری (UTI) یک عفونت باکتریایی در دستگاه ادراری است.
می توانید مقالات دیگر را در سایت https://www.kasbpluskar.ir بخوانید.

بله، باکتری ها می توانند به برخی از آنها مقاوم باشند، اما نه همه آنتی بیوتیک ها. قبل از شروع دارو هم كشت ادرار و هم كشت خون گرفته مي شود. این آزمایش ها به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا بداند کدام دارویی برای مورد شما بهتر عمل می کند.

شرایط

آسیب به ماهیچه ها و اعصاب می تواند باعث انقباض عضلانی، ضعف عضلانی، گرفتگی و درد شود. افراد همچنین ممکن است در بازوها و پاها احساس سوزن و سوزن داشته باشند و ممکن است احساس خود را در نواحی خاصی از toàn thân از دست بدهند. انسفالوپاتی، وضعیتی که در آن مغز دچار اختلال می شود، ممکن است منجر به گیجی، بی حالی و تشنج شود. اگر عفونت کلیه دارید، مایعات زیادی بنوشید تا به دفع باکتری ها از دستگاه ادراری شما کمک کند. اگر نارسایی کلیه دارید، نباید این مقدار مایعات بنوشید.

اما همانطور که زنان بیشتر از مردان به عفونت مثانه مبتلا می شوند، عفونت های کلیه نیز بیشتر می شوند. علائم عفونت کلیه بسته به سن شما می تواند متفاوت باشد و ممکن است شامل لرز، تب و ادرار دردناک باشد. عفونت کلیه توسط باکتری ها یا ویروس هایی ایجاد می شود که مثانه شما را آلوده می کند و به سمت بالا حرکت می کند تا یک یا هر دو کلیه شما را آلوده کند. UTI یک عفونت در سیستم ادراری شما است که ممکن است شامل کلیه ها، حالب ها، مثانه یا مجرای ادرار باشد. این یک عفونت در مثانه است و شایع ترین نوع عفونت ادراری است. ادرار ( ادرار ) محصول جانبی سیستم تصفیه خون شما است که کلیه های شما آن را انجام می دهند.

اکثر مردم در عرض چند روز پس از شروع آنتی بیوتیک برای درمان عفونت ادراری احساس بهتری دارند. اگر در ادرار کردن مشکل دارید یا اگر متوجه تغییراتی در ادرار خود (مانند خون یا تیرگی) شدید، به پزشک مراجعه کنید. باکتری های ناشی از عفونت در قسمت دیگری از بدن نیز می توانند از طریق جریان خون به کلیه ها پخش شوند. در موارد نادر، یک مفصل مصنوعی یا دریچه قلب که عفونی می شود می تواند باعث عفونت کلیه شود. درمان عفونت کلیه اغلب شامل آنتی بیوتیک است که ممکن است در بیمارستان داده شود.

سنگ های مجرای ادرار متعلق به اسب نر هستند، زیرا مجرای ادراری باریک و دراز به احتمال زیاد توسط سنگ های نسبتاً کوچک مسدود می شود تا مجرای ادرار کوتاه و با قابلیت گشاد شدن مادیان. سنگ های مجرای ادراری که در فرآیند مجرای ادرار قرار دارند را نباید با انباشته شدن اسمگما در حفره مجرای ادرار اشتباه گرفت، که گاهی اوقات می تواند بزرگ و بسیار سفت شود. بررسی دقیق به راحتی تفاوت بین این دو حالت را مشخص می کند. بیماری ها می توانند در از بین بردن مواد زائد و حفظ مقدار و کیفیت مناسب بدن نسبت به مایعات تأثیر داشته باشند. هیدرونفروز که قبل از تولد ایجاد می شود را می توان در سونوگرافی در اوایل هفته 16 مشاهده کرد.

هر آنچه که باید در مورد عفونت ادراری بدانید از جمله علل، علائم، مدیریت و درمان. شما می توانید با نوشیدن آب فراوان و اگر فکر می کنید که عفونت مجاری ادراری دارید، با مراجعه به پزشک، خطر ابتلا به عفونت کلیه را کاهش دهید. اکثر افرادی که اریتروپویتین یا داربپوئیتین را به طور منظم مصرف می کنند، برای جلوگیری از کمبود آهن که پاسخ بدن به این داروها را مختل می کند، نیاز به تزریق وریدی آهن دارند. تمایل به خونریزی را می توان به طور موقت با تزریق فرآورده های خونی یا داروهایی مانند دسموپرسین یا استروژن سرکوب کرد. چنین درمانی ممکن است پس از آسیب یا قبل از عمل جراحی یا کشیدن دندان مورد نیاز باشد. از دست دادن شدید عملکرد کلیه باعث می شود ضایعات متابولیک به سطوح بالاتری در خون تجمع پیدا کنند.

پزشک اغلب شما را با آنتی بیوتیکی شروع می کند که علیه طیف وسیعی از باکتری های عامل عفونت ادراری عمل می کند. اگر کشت ادرار انجام شود، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک شما را به آنتی بیوتیکی تغییر دهد که در درمان باکتری خاصی که باعث عفونت شما می شود، موثرتر باشد. اگرچه بیشتر عفونت های کلیه به این دلیل رخ می دهد که UTI دیگری به کلیه گسترش یافته است، دلایل احتمالی دیگری نیز وجود دارد. افزایش فشار داخل مثانه باید با اقدامات دارویی یا کاتتریزاسیون متناوب (یا هر دو) و در صورت لزوم سیستوپلاستی تقویتی تثبیت شود. هنگام انجام جراحی قبل از پیوند، مهم است که برش جراحی را طوری برنامه ریزی کنید که تداخل با دیالیز صفاقی فعلی یا مورد انتظار و همچنین خود پیوند بعدی را به حداقل برساند.
مشاهده مقالات دیگر در سایت https://www.mrasp.ir

این کرم ها ممکن است با تغییر pH واژن به کاهش خطر ابتلا به UTI کمک کنند. اگر یائسه هستید و عفونت ادراری زیادی دارید، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. برخی از افراد در صورت استفاده از دیافراگم برای کنترل بارداری، خطر ابتلا به UTI را افزایش می دهند. در مورد سایر گزینه های کنترل بارداری با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. ادرار از طریق لوله ها (حالب ها) به سمت مثانه شما حرکت می کند (کیسه ای که ادرار شما را تا زمانی که به دستشویی بروید نگه می دارد). از آنجا، از طریق لوله دیگری (مجرای خروجی ادرار) حرکت می کند تا بدن شما را ترک کند.

اگر علائم عفونت ادراری همراه با تب و درد در پهلو دارید، ممکن است عفونت کلیه داشته باشید. گاهی اوقات، باکتری ها می توانند به سمت بالا به بدن شما حرکت کنند و قسمت هایی از دستگاه ادراری شما، از جمله مجرای ادرار، مثانه (سیستیت) یا حالب را آلوده کنند. از آنجا، آنها می توانند به یک یا هر دو کلیه شما حرکت کنند و باعث عفونت کلیه شوند. باکتری هایی که از قسمت دیگری از بدن وارد خون شما می شوند، می توانند کلیه های شما را نیز آلوده کنند.

توصیه های مصرف مایعات بسته به نوع عفونت ممکن است متفاوت باشد. در این مقاله علائم عفونت کلیه و نحوه تشخیص و درمان آن توسط پزشکان توضیح داده می شود. بسیاری از مشکلات در لگن و شکم می توانند علائمی مانند عفونت کلیه ایجاد کنند. پزشک شما می خواهد مشکل شما را به درستی تشخیص دهد تا بفهمد چه اتفاقی می افتد و بهترین درمان را پیدا کند. اگر فکر می کنید عفونت کلیه دارید، بسیار مهم است که به سرعت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. ادامه مطلب را می توان با افزایش مصرف میوه و سبزیجات و کاهش مصرف پروتئین حیوانی کنترل کرد.





:: موضوعات مرتبط: خدمات پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: خدمات پزشکی , بیماری کلیوی , درمان بیماری کلیوی , کلیه و مجاری ادراری ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: